Pàgines

11 de maig del 2014

Setmana del 5 a l'11 de maig

Tinc la sensació de que l'últim mes he fet més kms, degut en part als 100 de la Trailwalker. Així que per curiositat miro el Garmin i així és, surten 16 activitats i 416,37 km en els últims 30 dies (26 km per dia!!), a una velocitat mitja de 8,9 km/h (ha baixat respecte l'anterior vegada que ho vaig mirar ara fa un mes, en part per les 12 hores de la TW i en part perquè he fet més tirades llargues per muntanya...).

Aquesta setmana va començar dimarts amb una sortida per Vallparadís de només 7 km. A l'hora de sempre i al lloc de sempre ens trobem 10 corredors. Avui serà un dia especial ja que celebrarem un aniversari d'una de les ànimes del grup, així que preferim córrer menys i fer més estona de rehidratació, pica-pica i catxondeo al bar habitual. Entre pitos i flautes ens emboliquem i ens despedim a les 2 a.m. una mica perjudicats... som uns golfos però un dia és un dia!

Sortida del dimarts

Dimecres surto amb el Gerard i fem una volta nocturna de 18 km per la font del Senyor Ramon i fins el sanatori, recorregut que gairebé repetim l'endemà a la sortida "oficial" muntanyera de dijous, encara que aquesta vegada només vam fer 15,7 km.

Sortida de dijous

Dissabte volia sortir però vaig aixecar-me tard (8:30), així que decideixo quedar-me a casa i fer dia familiar complert, i sortir a passejar pel centre de Terrassa, que és la Fira Modernista.

Diumenge sí que necessito sortir una estona llarga així que a les 6 a.m. amunt, em prenc un cafè i preparo la camelbak amb aigua, un plàtan, unes barretes del Decathlon (és molt còmode, això de les barretes) i el paravent. També agafo un bidó amb Isostar, que duré a la mà fins que es buidi.

A les 6:30 enfilo per la ruta habitual, Carretera de Rellinars amunt, i camí de Can Bogunyà fins els dipòsits de les Foradades. Allà veig que a Montserrat plou, i que tal i com bufa el vent em mullaré. Efectivament, en deu minuts em comença a ploure, i em poso el paravent (llàstima no haver agafat l'impermeable, m'hagués fet millor servei). A partir del Pou de Glaç els camins són més tancats i em mullo menys. A estones deixa de ploure. Aquest tram fins coll d'Estenalles és espectacular per les vistes i sensació d'altura, els camins són més aviat corriols, i ideals per córrer, ja que no hi ha massa desnivell. A mesura que m'acosto a Coll d'Estenalles començo a creuar-me amb excursionistes i grupets de corredors. Arribo al pàrquing del centre d'interpretació del parc a Coll d'Estenalles i encara plou, jo ja porto un parell d'hores i gairebé uns 18 km. No hi ha massa gent, potser pel mal temps.

Faig el camí cap a la Mola sense cap problema... gairebé... perquè passada la Cova del Drac suposo que com que vaig parlant per telèfon amb la Núria avisant-la que arribaré un pèl més tard, em despisto i em surto del camí (no hi vinc gaire per aquí...), enlloc de pujar cap amunt vaig vorejant la Mola, veig que el cim em queda dalt a mà esquerra, així que quan veig una canal que puja, faig un parell de grimpades una mica llargues i xungues, ajudat de les arrels dels arbres i arbustos, i em planto dalt de tot sense gaire complicació i sense haver perdut gaire temps.

Ramon dalt de la Mola
Volia fer un cafè amb llet al restaurant, però com que és una mica tard decideixo anar fent via. A la baixada apreto fort i gaudeixo fent la cabreta -dins de les meves possibilitats, que no sóc en Kilian- i en poca estona em planto al camí de la Tartana. Només em quedarà fer el tram més avorrit, per la riera de Matadepera fins a casa, pel camí de can Boada. En total, he estat 4h 40', he fet 35 km i 1.191 metres de desnivell positiu.

Total setmanal: 75,83 km en 4 activitats.

El proper 18 de maig tinc les 6 hores solidàries de Martorell. Tot i que no tinc cap pressió, vull fer marató i mitja en les sis hores, crec que amb els km acumulats fins ara i el que faré la setmana abans (a partir d'avui) en tindré prou per aconseguir-ho.