13 d’octubre del 2014

Cursa de Muntanya de Tivissa - 26/10/2014

Divendres pel grup de whatsapp dels Pantaurells m'arriba que hi ha un dorsal lliure per la cursa de muntanya de Tivissa del proper 12-O 2014, doncs apa demano permís a casa i me'l quedo jo. Així que sense tenir-ho previst aniré a Tivissa diumenge. Es veu que són 23 km molt tècnics amb 1400 metres de desnivell positiu.


Dónen pluja per diumenge però és igual, hi anem igualment. Passo a recollir al Climent i cap avall. Arribem d'hora, recollim dorsals, faig el canvi de nom, fem les cosetes d'última hora i escalfem. Saludem coneguts que té en Climent després d'uns quants anys de fer curses: David, Marta.... El temps sembla que aguantarà, i bé, al final queda un dia molt bò.

Amb en Climent abans de començar

Durant el briefing d'abans de la sortida ens diuen que anem amb ull, la cursa és tot pedra i està tot molt mullat. Em dic "va, no serà per tant", error.

Tret de sortida i, per variar, primers metres a tota pastilla aquest cop pels carrers del poble, però en un parell de kms ja comença la cursa de veritat. Pujades i baixades, molta pedra, molta cresta. Zones molt aèries i exposades, amb unes vistes espectaculars però que jo personalment no vaig gaudir gaire, anava més pendent de no fotre'm de morros.

Al Racó de la Senyora - foto: Ximo Barberà Gili

Coll de Maula - Foto: Sònia Castellnou

S'anaven alternant pocs trams corribles amb molts trams impracticables, amb molta pedra mullada que si no anaves amb compte et podies fer mal de veritat, sobretot quan al terra que patinava molt s'hi sumava un fort desnivell. Els últims 2-3 kms, de baixada, molt molt complicats per a mi, vaig patir i vaig trigar més de 20 minuts a fer-los. Em preocupava fer-me mal, bàsicament, i no poder córrer durant unes setmanes... Hi havia trams on els voluntaris vigilaven que no ens fotéssim de cap, fins i tot en els trams més complicats l'organització va instal·lar cordes fixes.

En resum, no vaig poder gaudir de la cursa, massa tècnica i complicada per a mi, encara que també he de dir que les sabatilles (NB 1210) no em van anar del tot bé, molt pisteres i molt toves, em sentia els peus desprotegits i anava amb por de fer-me un esquinç o alguna cosa pitjor...

Al final vaig fer 3 hores i 31 minuts, quedant el 59 de 118 corredors arribats (10 abandonaments). El primer, Xavier Vidal, va fer 2:23:32, increïble de veritat, i la primera noia Gemma Colomé 3:08:00. Vaig quedar just a la meitat de la taula, un dels "pitjors" resultats últimament, normalment quedo entre el 10% i el 20% a la classificació, cosa que em demostra que aquesta cursa no és per a mi o jo no sóc per aquesta cursa... o que potser encara no m'havia recuperat del tot de la Drac Race de la setmana abans.

Això si, organització i voluntaris un 10, i els avituallaments durant la cursa molt bé, vaig anar sense bidó i no el vaig trobar a faltar, bé, potser vaig passar set en un punt cap al final quan el sol ja picava una mica. I al final botifarrada, pà amb tomàquet i cervesetes, el millor per recuperar.

Encara que l'organització és molt bona i el recorregut molt maco, no crec que hi torni l'any que ve, massa curses durant l'octubre i prefereixo que siguin més llargues i menys tècniques, però tot és possible i potser em torno a deixar enredar...

Nota: a banda de la Drac Race del dissabte anterior, la setmana abans de la cursa de Tivissa vaig fer tres sortides: dimarts asfalt uns 10 km, divendres volta per la font del Senyor Ramon uns 17 km, i dissabte volta fàcil pel Llac Petit, 10 km. Així que entre la cursa i els entrenaments, un total de 60 km.

R.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada