1 de desembre del 2014

off-topic: pista slot (I)

L'Adrià volia una pista de Scalextric pel cumple o per reis. Em van venir els records de quan fa molts anys corríem les 24h cada estiu i vaig pensar "ostres, jo també", així que va, una pista per tots dos :)


Mirant per internet (quin perill...) vaig comprovar que a) les pistes guapes de Ninco se'n van a més de 200 euros i que b) amb paciència i alguns recursos -espai, eines- un mateix es pot construir una pista de Scalextric de fusta. Només cal buscar "routed wooden track" al Google, i flipes... i això és el que m'ha passat.

Detalls tècnics

El circuit està fresat sobre DM de 10 mm, amb tres carrils per a fer-ho més divertit, i les mides són 320 mm x 170 mm i en principi (90% segur) serà abatible en una paret del pàrquing. L'altre 10% és que encara m'estic pensant si el penjo del sostre.

L'amplada de la guia són 3 mm i profunditat 6 mm. La fresadora Dexter d'oferta al LM, la fresa una CMT de 3 mm. Distància entre carrils 10 cm i límits exteriors 5-6 cm que és massa just, la propera vegada ja deixaré més espai per fer "drifting".

El procés

Reconec que he planificat poc i he anat una mica al tun-tun i salvant obstacles sobre la marxa. Ara mateix estic a meitat del procés. Avui espero donar imprimació tant a la base com a la pista.

Penjo les fotos que he anat fent.

Aquest és el circuit incial que volia fer. Moltes rectes, llarg, aprofitant l'espai. El problema és que anirà enganxat a la paret i he preferit deixar un espai per accedir:


Versió definitiva, més o menys, he anat fent algun canvi sobre la marxa. Hi ha un espai per accedir a la part del circuit que estarà enganxada a la paret:



Començo a fer la base. No sé perquè, no vaig fer una cuadrícula regular. Després ho he modificat per a que cada cel·la sigui més o menys igual. Ara ho faria d'una altra manera:



Poso el DM i començo a dibuixar. Atenció al compàs casolà, amb un forat cada 5 mm.


M'he fet amb un cotxet (19.99 eur) per comprovar mides, etc... Audi R8 Rum-Bum de Ninco.


Ja ho tinc tot dibuixat, doncs començo a fresar. He fresat primer les corbes i és un error. Després cal empalmar el final d'una amb el principi de l'altra i és complicat coincidir amb exactitud milimètrica, tot i que me n'he sortit prou bé. Suposo que ara faria tot un carril cap endavant, i després els altres dos:


He deixat 10 cm entre carril i carril, i 5 cm a cada costat ("arcén", vaja). Potser trobaré a faltar algun cm més a les corbes exteriors. Una altra cosa que tindré en compte la propera vegada:



Quan es fresen les rectes, cal que el regle estigui ben fixat, si no es farà alguna "s" com m'ha passat a mi (a la foto anterior es veu una S a la pista de l'esquerra del tot):




Fresat del pont amb l'accessori de la fresadora per a fer rectes. Molt útil:


Fresant transversal sota el pont per donar-li flexió. La fresadora té un radi de 8 cm i agafo aquesta referència entre fresada i fresada (suficient):


Muntantge, estat actual a diumenge 30/Novembre:




A les dues fotos anteriors s'aprecia el "forat" enmig del circuit que farà que pugui accedir -espero- a la part que anirà enganxada a la paret. Això és necessari per treballar en el circuit una vegada fixat contra la paret, ha estat un apanyo i he hagut de refer l'estructura, i sort que me'n vaig adonar a temps perquè si no l'hagués cagat ben cagada. Em preocupa una mica perquè l'estructura no és gaire forta i flexiona una mica, ja veurem...

Seguirem informant.

Per anar a la segona part, clica aquí.

R.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada