5 de novembre del 2014

Compex Energy Mi Ready (I)

Ahir vaig estrenar el Compex Energy Mi Ready, un complement imprescindible per a corredors runners del meu nivell.

L'Energy és un electroestimulador de gamma mitja, és un model bastant antic (del 2008 o abans) però que ja està força bé i estava a meitat de preu a Amazon (216 euros).


Hi ha molta info a internet, però breument, en teoria l'electroestimulació serveix per a contraure els muscles sense que hi intervingui el cervell. Quan volem contraure un muscle de forma voluntària el cervell envia una ordre en forma d'impuls elèctric. Amb el Compex, l'impuls elèctric es produeix directament sobre el nervi del muscle de manera que el cervell no hi intervé per a res. Així doncs en teoria el treball és idèntic. (Text mig-plagiat de la web de Compex on hi ha tota la informació més ben explicada).

Els avantatges de fer servir un Compex que hi veig ara mateix, amb el que he trobat i llegit per internet, és que les articulacions -per exemple els genolls- no pateixen mentre els muscles de la cuixa treballen (es fan contraccions isomètriques, sense moviment articular) i també que es pot treballar més enllà de la fatiga, és a dir que en teoria puc anar a córrer 90 minuts i després fer una sessió de força-resistència amb el Compex per allargar l'entrenament -si fes peses enlloc de Compex, el cansament no em permetria aprofitar l'exercici al 100%, en canvi amb el Compex continuo mentre miro la tele :)

Un altre gran avantatge del Compex és que per a fer-lo servir he d'anar ben depilat, sembla ser que així els electrodes duren més sessions; per tant, ara ja tinc l'excusa perfecta per tenir les cames com un autèntic corredor runner :P

Tornant a l'Energy, té uns programes predefinits per aconseguir uns efectes o uns altres. Per exemple alguns dels que té: guanyar força resistència i força explosiva, recuperar després d'un entrenament fort, efecte descontracturant, enfortir cinturó abdominal (per mi important per prevenir una recaiguda de la pubàlgia), capilarització (augment de rec sanguini), massatge...

Doncs bé, després de tant de rollo, ahir ja vaig començar i quan vaig arribar de córrer 10 km vaig fer servir el programa de Recuperació Activa als bessons, que tinc l'esquerre tocat des de la marató de Sant Llorenç (i des de llavors, se'm va ficar entre cella i cella això del Compex...). Vaig colocar els electrodes segons indica a la web start.bycompex.com, que és una mica merdosa, feta en flash, però imprescindible. Ho vaig fer sense el sensor Mi, en teoria l'aparell va fer el programa (25 minuts, crec) i jo variava la "intensitat" (¿?) amb els botons +  i - segons em picava més o menys ("pica" una mica). Avui ho provaré amb el sensor Mi a veure quina diferència hi ha.


No puc valorar si m'ha anat bé o malament, avui tinc una mica de molèstia al bessó esquerre... si no hagués fet servir el Compex, en molestaria més? Ni idea. Seguiré provant.

R.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada