19 de gener del 2015

Mitja Marató de Terrassa - 18/1/2015

Diumenge 18 de gener es va celebrar la 16a Mitja Marató de Terrassa, i hi vaig participar per tercera vegada. Si he fet bé els comptes aquesta ha estat la meva desena mitja marató.

El recorregut de la mitja de Terrassa no és per tirar coets, de maco, i tampoc és que sigui una mitja per fer marca, però és clar, el fet que sigui a la ciutat on visc fa que sigui cita obligada. L’organització és bona, i la botifarrada final està molt bé. A més, és com la cursa oficial dels Pantaurells!!

Anem al gra. La sortida puntual a les 10 del matí, i començo a córrer “ràpid” a uns 4’. La meva estratègia és similar a la de la marató de Castelló: sortir a tope i petar com més tard millor. Molt intel·ligent, si. Va resultar que al km 6 ja estava petat, així que van ser 15 km de patiment, aguantant el tipus, anant de més a menys i adelantant algun corredor despistat però en general eren més els que em passaven per sobre, matxacant-me la moral. 

Potser hauré de revisar aquesta estratègia, ja que no ajuda a gaudir de la cursa, però d'altra banda em va donar bon resultat a Castelló, on vaig assolir la meva millor marca en marató. A Granollers d’aquí dues setmanes, ja veuré què faig amb l’estratègia, si la reviso o la re-edito.

La Núria i els nens em van donar ànims en els últims quilòmetres, estaven en un punt en què ho necessitava, km19 després de fer la pujada de la Rambla i la rampa de 22 de Juliol. També agraeixo els ànims i les fotos d’amics i coneguts. Al final, arribada a meta amb un temps de 1:31:57, a 4:21 el km. Un minut més que fa dos anys! grrr. Vaig quedar el 284 de més de 1634 corredors, bastant endavant pel temps discret que vaig fer, això demostra el caire popular de la cursa. Un cop a l’arribada, em trobo un altre cop amb la família, i ja de relax, cervesa, buti, molt bon ambient, amb molts amics Pantaurells i també de la feina, saludant per aquí i per allà, i comentant la jugada.

Les meves expectatives eren altes, suposo que degut a que últimament havia millorat marca tant a Sant Llorenç Savall com a Castelló. Volia fer menys de 1h30 tot i que l’entrenament que duia no era gens ni mica adequat, últimament massa muntanya, de tranqui, poques tirades llargues, sense descansar la setmana abans (sortint dll, dm, dj, i dv a raó de 12 km per dia), encara amb els turrons molt a prop, i com puc esperar fer 21 km a 4:10 si per mi fer un entrenament ràpid és fer-lo a 5’/km? 

Ah, i gairebé se m'oblida, tenia por de tornar-me a lesionar el pubis, com fa 2 anys en aquesta mateixa cursa. Les últimes setmanes m'ha estat dient "hola estic aquí" però em sembla que ha estat per poc descans. Toca fer exercicis per prevenir una recaiguda que seria una autèntica putada.

Doncs això. Em fa falta centrar-me i plantejar-me els entrenaments d’una altra manera si vull fer sub 1h30 en mitja marató, no estic tan lluny però aquest any no sé si en faré alguna altra, de mitja, a part de Granollers (en dues setmanes, poc temps per preparar-la "bé"). Realment m’agraden més altres curses, no es pot fer tot.

Ara, a preparar el millor que pugui la mitja de Granollers, i començar a preparar també la Marxa “Plus” dels Castells de la Segarra el , 81 km, que penso fer tan ràpid com pugui. La idea és fer 8-9 hores, ja veurem... I també preparar-me per la UTBCN, a l'abril. Gas!

Foto: Jaume Farrés
Paradeta al km 19
Resultat

R.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada